2015. június 8., hétfő

Legendás lények leírásai


„Minden valamirevaló mágusháztartásban megtalálható a Legendás állatok és megfigyelésük egy olyan példánya, mely nemzedékek ujja nyomát hordozza gyűrött lapjain, jelezve, hogy tulajdonosai benne kerestek bölcs tanácsot, ha nem tudták, hogyan irtsák ki a kertet ellepő turkát , miként értelmezzék az augurey bús énekét, vagy hogyan szoktassák le róla kedvenc puffskeinjüket , hogy a vécékagylóból igyon. 


Múlt ősszel találkoztam először ezzel a könyvvel Pesten, mikor is lekacsintott a könyvesbolt egyik polcáról. Addig nem is tudtam arról a nagyszerű tényről, hogy léteznek a sokak által olvasott és szeretett Harry Potternek kiegészítő kötetei. Megörülvén annak, hogy ez az írónő, J. K. Rowling tollából van, rögtön felírtam a „jövőben megvásárolandó könyvek” listájára. Erről csak a közelmúltban került le, de nem bántam meg.

Bár nincs története, és elsőre akár unalmasnak is tűnhet, belelapozva azonban rögtön észrevesszük Harry és Ron humoros és őszinte megjegyzéseit. Ezzel tényleg azt a hatást kelti, hogy az általuk agyonhasznált könyv mását tartjuk a kezünkben. Bár nem annyira szakadt és gyűrött, mint az eredet, ami az én esetemben már nem teljesen igaz (ráborítottam véletlenül egy fél pohár vizet), mégis teljesen visszaadják egy az unalomtól fűtött órákat.

A szerző Göthe Salmander, a varázsvilág nagyra becsült kutatója, aki hosszas, egész világot bejáró utazásai során összegyűjtött feljegyzései alapján állította össze. Bár a legtöbb lény főleg csak Nagy-Britanniában és Észak-Európában található meg, azért találkozunk kínai, új-zélandi és magyar bestiával is.

A könyv a mugli világ elképzelésit tévhitnek állítja be, mindent megmagyaráz a varázslények segítségével, pl.: a dodó madár kihalását, a Loch Nessi szörnyet, a gabonaköröket… Az eredeti sorozatban nem szereplő, ám leírásuk alapján igen is vicces állatok nevét nem fordították le magyarra, de angoltudás illetve szótár segítségével könnyen megérthető, így egyáltalán nem lesz zavaró.

Szórakoztató perceket töltöttem el vele.  Semmiképpen sem bántam meg, hogy megvettem, mivel tolvajátok ül rajta. Emellett azért sem, mert ezzel a Comic Relief, egy szegénység ellen küzdő szervezet munkáját támogattam.


Hogy kinek ajánlanám?
Mindenképpen a Harry Potter sorozat olvasóinak, bár szerintem közülük már szinte mindenki olvasta. Másnak talán unalmas lehet, de nekünk semmiképpen sem.


„Egyúttal szeretném kihasználni az alkalmat és megnyugtatni a mugli vásárlókat: a könyv oldalain bemutatott érdekes lények a képzelet szülöttei, így nem jelentenek semmi veszélyt. A varázslóknak csak annyit mondok: Draco dormiens nunquam titillandus.”

Babó Buca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése