2015. október 5., hétfő

Liebster Blog Award - a második díj


Rövid időn belül megkapta a blog a második díját. Nem is jutok szóhoz, annyira örülök neki.
Köszönöm szépen Lonettnek (az ő válaszait itt olvashatjátok), hogy megtisztelt vele. :)


A díjról
A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.
A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.


Szabályok
- Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
- Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
- Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
- Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
- Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!


Tíz dolog, amit biztos nem tudtál rólam:
1. Gimnáziumban matek fakultációra jártam, ami elég furcsa egy könyves bloggertől.
2. Gluténérzékeny vagyok, ami egy kicsit megnehezíti az éltemet, de már teljesen hozzászoktam.
3. Édesapám megfejtett rejtvényeiből tanultam meg olvasni.
4. Szabadidőmben az olvasáson és az íráson kívül táncolok. Nagyon szeretem csinálni, ez szabadít fel teljesen.
5. Hét évig zongoráztam, de aztán a gimnázium miatt abbahagytam. Nem akartam túlterhelni magamat. A mai napig szívesen ülök le, bár nem vagyok valami nagy virtuóz.
6. Szeretem a klasszikus zenét. Furcsa lehet ezt egy 18 éves lánytól hallani, hiszen a korosztályom nagy része a különböző új irányzatok koncertjeire jár. Egyszerűen belém ivódott édesanyám és a zeneiskola által.
7. Az új könyvek illata nálam függőséget teljes okoz. Néha csak úgy beleszippantok és megölelgetem őket.
8.  Van, hogy csak úgy megállok a könyvespolcom előtt és csak úgy nézem a könyveket. Órákat el tudok tölteni ezzel az elfoglaltsággal.
9. Szeretek magas helyekre felmenni, és onnan lenézni. Bár egy kicsit tériszonyos vagyok, de ez sosem gátolt meg benne, inkább plusz löketet adott.
10. Közgazdásznak készülök, majd meglátjuk, hogy mi fog kisülni belőle.


Lonette kérdései
1. Melyik könyvtől érezted úgy, hogy megváltoztál?
Jane Austen Büszkeség és balítéletjét mondanám, mivel azzal indult el az olvasói pályafutásom.
2. Melyik volt a legkülönlegesebb című könyv, amit elolvastál?
Szabó Magda Sziget-kék című meseregénye. Az elején nem is tudtam mit kezdeni vele, csak miután elolvastam, jöttem rá a kettős jelentésére.
3. Melyik a legszebb emléked, ami egy könyvhöz kötődik?
Már nagyon régóta kerestem Böszörményi Rúvel hegyi legendáját. Először a könyvesboltokban próbálkoztam, aztán egy idő után feladtam. Idén nyáron azonban egy kedves molytól sikerült beszereznem. Budapestre kellett mennem, és aznapra beszéltük meg a találkozót. Mosolyogva várt a villamosmegállóban, és nagyon örült annak, hogy örömet tudott szerezni nekem.
4. Van valamilyen olvasós kuckód?
Nincs, de mindig is szerettem volna. Olyan jól ki lehetnek dekorálni…
5. Mi a kedvenc édességed?
Csoki minden mennyiségben, na meg a citromos nápolyi.
6. Szoktál zenét hallgatni olvasás közben?
Míg busszal jártam iskolába, addig az elején a háttérzaj kiszűrésére használtam, aztán az is abbamaradt. A szöveggel megáldott zenék mellett már egyáltalán nem tudok, mivel értem a szövegüket. Mostanában a szereplők táncolnak a fejemben, ha zenét hallgatok olvasás közben. Jobban szeretek csendben, mert egy idő után úgyis kizárom a külvilágot.
7. A jelenben, múltban, vagy jövőben játszódó könyveket szereted?
Egyértelműen a múltban, valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag oda meg vissza vagyok tőlük.
8. Egy könyvtárlátogatás alkalmával hány könyvet szoktál kikölcsönözni?
Be kell vallanom, hogy nem vagyok valami nagy könyvtárlátogató. Valamiért sosem éreztem rá a helyi könyvtárban a varázsra. Sosem volt úgy időm elmenni, pedig kiskoromban rengeteget jártam oda a zeneiskolai szünetekben.
9. Milyen érzésed kavarognak benned, mikor kölcsönkérik az egyik könyvedet?
Először örülök, hogy végre más is olvassa ezeket a remekműveket, aztán ahogy telik múlik az idő, egyre többet gondolok a könyvre, hogy mi lehet velük, ugye nem karcolódott meg a borítója, nem lett szamárfüles, etc.
10. Általában hasonló műfajú könyveket olvasol, vagy nyitott vagy az újdonságokra?
A hasonló műfajú könyveket azért olvasom, mert azoknál kevesebb az esély, hogy csalódnom kelljen bennük. Mostanában kezdetem el a történelmi romantikus és a fantasy világából kikacsingatni más felé több-kevesebb sikerrel.


Díjazottak

Kérdéseim
1. Miért kezdtél el blogolni?
2. Mi inspirál a legjobban? Hogyan tudsz igazán feltöltődni?
3. Ki a kedvenc íród? Találkoztál már vele?
4. Szoktál-e saját történeteken dolgozni?
5. A könyv elolvasása után azonnal megírod a véleményeket, vagy vársz velük egy darabig?
6. A családod, ismerőseid tudnak róla, hogy blogolsz?
7. Milyen gyorsan dolgozol fel egy könyvélményt?
8. Szoktál könyvtári könyvet olvasni?
9. Hogyan szerzed be a saját könyvtárad legújabb darabjait, órákon át tartó könyvesbolti séta, vagy gyors internetes rendelés?
10. Mit gondolsz, egy év múlva mit fogsz csinálni?


Mégegyszer is nagyon köszönöm, Lonett. Nektek pedig további jó időtöltést kívánok. 
Maradok a meghatódott 

Babó Buca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése