2017. november 2., csütörtök

Havi zárás – Október 2017


Már szeptemberben beharangoztam, hogy váratlan dolgok forgatták fel fenekestül az életemet, és ezt értsétek teljesen szó szerint. Néhány dologban egyáltalán nem ismerek magamra, mert tudtam eddig is, hogy eszméletlenül be tudom osztani az időmet, de hogy ilyen könnyen ki tudom engedni a kezem közül az irányítást... Na ezt azért nem.  
Szeretem az őszt, ez az én tavaszom. Itt érzem igazán jól magam, sálba-sapkába bugyolálva. Mikor elrejthetem az egyre csak karcsúsodó alakomat, és tényleg különleges az az ember, aki mögé lát. Érzelmi hullámvasutat jártam be, egyszer fenn voltam, másszor lenn, és ez nagyon meg is látszódott az olvasási teljesítményemen. Akkor van nálam gond, ha nem tudom a rutinszerű dolgokat nyugodtan végezni. Ha nem tudok kézbe venni egy könyvet, vagy addig húzom-halasztom, míg három hétig tart elolvasni. 
Nem könnyű az élet. A könyvek se ezt sugallják, de ott minden egyszerűbben és gyorsabban oldódik meg. Vagy csak a főhős töprengését és rágódását arányaiban lerövidíti az író. Sok órát töltöttem azzal, hogy újra összerakjam magamban a dolgokat, aztán egy hirtelen fordulat megint visszalökött a folyamat elejére. 

De hogy ne csak a nyavajgásomat kelljen olvasnotok, rá is térek a mókás dolgokra, már amennyire egy Interkoll az lehet. Megbízott alelnökként részt kell vennem ilyen végeláthatatlan hosszúságú diskurzuson, ahol megtanulhattam, hogy ha jogásszal vitatkozol, úgyis alul maradsz, hiszen ő még az élő fába is beleköt. Viszont volt egy jó utam a székesfővárosba, jártam a hírhedt BME-n és aludtam a tizenharmadik emeleten. És ez még csak a kezdet. További szakkollégiumos kalandok várnak rám, amiből nem maradhat ki a sushi. Sikeresen megkedveltették velem, és már alig várom, hogy mikor ehetek újra. A Monarchiának nem csak ebben a szegletében jártam, hanem tegnapelőtt sikeresen bevettük barátnőmmel a bécsi udvart. Neki ez már a harmadik éve, hogy ott tanul, nekem még mindig tud meglepetést okozni. Egy angol nyelvű filmeket vetítő moziban néztük meg a Thor: Ragnarök-öt, ami határozottan a legjobb Thor film. Elborult a rendező agya, mikor megálmodta koncepciót, és ahogy azt megvalósította. Lazára vették a figurát, sorakoztak a poénok, amik a nyelvi nehézségek miatt nem mindig ütöttek, de majd magyarul. Nem volt olyan vicces, mint a Galaxis őrzői, de nem volt rossz. Talán azért vagyok már kritikusabb, mert annyi Marvel film megvalósítást láttam már.

~~~

Októberben olvastam: (1372 oldal - nem nagy was ist das, de a semminél több)
- Kerstin Gier: Az álmok második könyve (Silber #2)
- Tudor Hushpush: A kviddics évszázadai
- Lissa Evans: Stuart Horten mágikus masinái (Stuart Horten #1)
- Kristin Hannah: Fülemüle
Mint már feljebb írtam, nem tartozott a hónap a termékeny időszakaim közé. Pedig olyan jól haladtam az elején, csak aztán el kezdtem olvasni a Fülemülét, és totál belassultam. És nem azért mert rossz lett volna, épp ellenkezőleg, csak épp nem volt hozzá kellő hangulatom. A könyvtári könyvekkel sem igazán haladtam, meg ha igen, azok is a vékonyak voltak.

Novemberben tervezem:
- Erika Johansen: Tear ostroma (Tear királynője #2)
- Suzanne Collins: Futótűz és A kiválasztott
- Rick Yancey: Az utolsó csillag
Olvasnom KELL! És érzek is hozzá kedvet, már csak időt kell találnom hozzá, mert ez a november meghalomka lesz... Bárcsak túl lennék a beadandókon, de így azokat kell írnom szabad időmben. Ez a fránya egyetem mindig talál valami kifogást arra, hogy ne azzal foglalkozzak, amivel szeretnék.

Beszerzések:
- Kosáryné Réz Lola: Selmeci diákok
Nem akartam könyvet venni. Én tényleg nem így terveztem. Spórolnom kell Erasmusra, mert igen, MEGYEK FREIBURGBA! De hát Helytörténet és helyismeret óra előtt két szép szál legény jött be a terembe. Meg selmeci regény... Elmondhatom, hogy nem csak a legtöbbek által birtokolt Tempusom van meg, hanem ez is. Igazából hirtelen döntés vezérelt, nem is gondolkodtam, csak kimentem.

Most vissza kéne mennem írni a Nemzetközi beadandómat, de annyira nincs kedvem meg lelkesedésem hozzá. De muszáj lesz. Eddig is jó hajcsára voltam önmagamnak, ezután is az leszek.
Legyetek jók! Olvassatok helyettem is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése