2017. december 31., vasárnap

Havi zárás – December 2017


Ha december, akkor advent, karácsonyi készülődés és egyetemi hajrá.
E hármas eszenciája hatotta át az én hónapomat is, mely az ünnepekhez közeledvén fokozatosan lassult. Szerencsére nem csak beestem a fa alá, hanem volt időm hangolódni és sütni. Készítettem idén is bejglit és mézeskalácsot, melyek közül mindegyik jobban sikerült, mint tavaly. Egy kis cukrot még elbírt volna a gesztenyetöltelék, de jövőre majd okosabb leszek.
A szorgalmi időszakból csak egy hét nyúlt bele decemberre, melyen szerencsére csak prezentálnom kellett, meg egy beadandót összeállítanom. A vizsgaidőszakra is csak kettő tárgyam maradt, elég jónak mondható ez az összeállítás. Ebből kifolyólag megfogadtam, hogy az óévben nem fogom elővenni a jegyzeteimet. Egy kicsit besokalltam, és kell a pihenés.
Újra nekiálltam dolgozni, és ezúttal a 'front office manager' munkakört töltöm be. Akik nem járatosak a vállalatok működésében, azoknak elmondanám, hogy ez nem mást takar, mint a Kasszás Rékát. Egész nap állhatok, emberek között vagyok, jártathatom a számat és gyakorolhatom a nyomás alatti teljesítést.
Karácsonykor az új egyesületemnél is rendeznek táncgálát, amin kicsi és nagy bemutatja a fél év alatt megtanult tudását. Az ideinek a Diótörő volt a témája. Annyira megszerettem magát a darabot, hogy jelenleg is a Csajkovskij mű megy a háttérben, míg ezt a bejegyzést írom. Nekem csak egy patkányszerep jutott, de ennek is nagyon örültem. A táncokban odatettem magamat, mert felspannolt az érés, hogy újra színpadon állhatok. Akik látták, azok is csak jókat mondtak az előadásról. Már csak vissza kéne néznem, hogy megnézzem, hogy tényleg igazuk van-e.


Decemberben olvastam: (2714 oldal)
- Lissa Evans: Stuart Horten talányos trükkjei (Stuart Horten #2)
- Charlie N. Holmberg: A papírmágus (A papírmágus trilógia #1)
- Böszörményi Gyula: Nász és téboly (Ambrózy báróesetei #4)
- Julianne Donaldson: Edenbrooke örököse (Edenbrooke #0.5)

A hónap kedvence: Nász és téboly
A hónap csalódása: A papírmágus


Januárban tervezem:
Sarah J. Maas: Queen of Shadows – Árnyak királynője (Üvegtrón #4)
- Demi Kirschner: Öld meg Jana Robinst! (Ellopott élet #1)
- Varga Bea: A siker tintája
A könyvtári könyvekkel is haladnom kéne, mert jelenleg öt darab van kinn nálam porfogónak, de a régóta kölcsönbe lévőkkel sem ártana kezdenem valamit. Mert karácsonyra kettő új Maas könyv is megjelent, és ideje lenne aktualizálnom a tudásomat az Üvegtrónnál is. Nem is beszélve az újakról... 

Könyvbeszerzések:


Fekete Péntek volt  a bookdepositoryn, és voltam olyan balga, hogy nézelődni kezdtem. Megakadt a szemem Cressida Cowell How to Train Your Dragon regényén. Nagyon szeretem a könyvből készült filmet, és el akartam olvasni a könyveket is, de hát no... Ezek gyerekregények sok-sok illusztrációval. Angolul azonban elég nagy kihívást jelentenek. Talán ezzel kapok egyfajta lendületet további 'inglish' könyvek olvasásához.
A Kossuth Kiadó volt olyan kedves, és elküldte V. E. Schwab Egy sötétebb mágia című  sorozatának második részét, a Gyülekező árnyakat is. Az Egy sötétebb mágiáért oda voltam meg vissza, és ha csak tartja a színvonalat, már izgalmasnak ígérkezik.
Karácsony alkalmával Majával mindig igyekezzük meglepni egymást. Idén óriási örömet okozott nekem, mert nem csak ezt az Austen-témájú színezőt kaptam tőle, hanem egy Büszkeség és balítéletes táskát. ^^


Az ősz arról szólt, hogy számoltam a heteket, hogy mikor jelenik meg az aktuális kedvenc Böszörményi sorozatom záró kötete, az Ambrózy báró eseteinek Nász és tébolya. Egyrészt féltem, hogy mi lesz, ha nem fog tetszeni, másrészt izgultam, hogy mi lesz a szereplők sorsa. Olvastam én már sorozatzárókat tőle, és hát nem mindegyik nevettetett meg... 
Nem volt kérdés, hogy megrendelem Julianne Donaldson Edenbrooke örököse című kiegészítőkötetét, mert a főregény a tavalyi év egyik kedvence volt. Nem nagy falat ránézésre sem, de egy újabb romantikus iromány. Remélem, további regényei is meg fognak jelenni magyarul, mert szívesen olvasnék tőle még többet.


Valamiért nem gondolkodtam sokat azon, hogy A siker tintáját olvasnom kell. Varga Bea, a Könyvmolyképző írója, szerkesztője és aktív tagja összeszedte a gondolatait, amelytől nem csodát várok, hanem útmutatást. Válság ide-vagy oda, ha az ember lánya írni szeretne, akkor kerít rá alkalmat. Ha meg olvasni támad kedve, akkor nem ostorozza magát amiatt, hogy ez idő alatt sem ír. Sokat gondolkodtam, hogy mit rendeljek meg vele, és az írónő novelláskötete, az Esővágy került be mellé.
Idén is kaptam Vörös Pöttyös szeretetcsomagot, melyben Rachel Vincent Rogue – Latrok című regényével leptek meg. Lehetett volna jobb is, de még semmit sem hallottam a sorozatról, így végérvényesen leírni sem akarom. Egy vérfarkasos sztori második része, majd meglátjuk.


Könyvtári kalandok
Még december 22-én volt egy fellépésem az egyesülettel a soproni Adventi vásáron, ezért vissza kellett mennem. De mivel a könyvtári könyveim is lejártak, így kénytelen voltam előbb menni. Felnyaláboltam az olvasottakat, és elbattyogtam a város túlsó felére. Nem is értem, hogy miért nem a város közepén van. Úgy volt, hogy csak leadom őket, aztán megyek is az utamra, de sor állta a pultnál, én meg úgy voltam vele, hogy dehogy állok én oda be. Inkább nézelődtem, aminek az lett a vége, hogy Soman Chainani Jótett helyébe című regényét nem volt szívem ott hagyni. Már egy ideje hajkurászom a könyvet, és most akkor így, egy könyvtári példány formájában fogom elolvasni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése