2017. december 17., vasárnap

Tél vs. Nyár, avagy ki szereti jobban a másikat | Julie Kagawa

Élveztem a Vaskirályt, ezért is fogtam bele olyan hamar a folytatásába. Jó, ehhez nagyban hozzájárult az is, hogy hamarabb befejeztem az előző olvasmányomat, mint vártam, így kénytelen voltam az otthon lévő repertoáromból választani. Julie Kagawa Vashercegnőjének csodálatos lila gerince megfogott, pedig a kollégiumi várólistám itt tornyosul előttem.

Magyar megjelenés éve: 2012
Könyvmolyképző Kiadó
ifjúsági, fantasy
három csillga
Félig ember, félig a Nyártündér-király leánya; Meghan sosem találta a helyét a világban. Azt hitte, a Téli Udvar hercege szereti, ám ő elhagyta, és Meghan most a Téltündér-királynő foglya. A Nyár és a Tél háborújának közepette Meghan tudja, hogy a valódi veszélyt a Vastündérek jelentik – azok a vasból született tündérek, akiket csak ő és a távol lévő herceg látott. Azonban senki sem hisz neki.
Ami még rosszabb, Meghan tündérereje eltűnt. Csak a saját eszére hagyatkozva kell boldogulnia Tündérföldön, ahol megbízni bárkiben is ostobaság, egy árulóban halálos hiba. De hiába válik végül Meghan maga is vaskeménnyé, mégsem szűnik emberszívében a vágyakozó suttogás.

~~~

Nem a legjobb, de azért élvezhető folytatás. Kicsit úgy éreztem, mintha visszafogta volna magát az írónő a világbővítésben, holott biztos ezernyi lehetőség cikázott a fejében. Inkább a karakterekre fókuszált, azon belül is a szerelmes triónkra. Hogy mennyi bizonytalanság volt bennük. Nemigazán boncolt ki semmit, csak történetek az események. Egyedül nem állja meg a helyét, de a cselekmény szempontjából kellett a sorozatnak. 

Történetünk…
Egy kis idő elteltével folytatódik. Meghannak sikerült kiszabadítania öccsét a Vaskirály fogságából, viszont megígérte a Tél hercegének, hogy segítségéért cserébe csatlakozik hozzá a Tél udvarába. – Ez de mennyire hasonlít az ACOTAR-fordulathoz. – A mesebeli Mab királynő foglyaként él cellájában, míg egy nap elérkezik a szokásos Évszakok Jogara átadása. Nyár udvarainak küldöttei között eljön az apja is, de nem sikerül visszacserélnie Meghant. A jogar és ezzel együtt az évszakok egyensúlya is felborul, amikor Vastündérek lopódznak be a kastélyba és meglovasítják a bűvös tárgyat. Meghan kénytelen elmenekülni a koholt vádak elől, de nem megy vissza az otthon biztonságába. Inkább a jogar után ered és próbálja rendezni háborgó érzelmeit több-kevesebb sikerrel.

Míg a Szentiván-éji álmot nem ismerem, addig itt egy híresebb Shakespeare dráma jelenik meg. Vagy csak nekem tűnik fel a Rómeó és Júlia effektus? Ash és Meghan ellentétes országok uralkodóinak gyerekei, akik között szó sem lehet a nyugodt viszonyról. Ash próbálja elnyomni az érzéseit, ami teljesen logikus döntés a részről. Gondol a következményekre, nem szeretne elmorzsolódni, inkább felveszi a köcsög álcát. A téliek mind hűvösek és számítók, de emellett kinézetre igen szemrevalók.
Meghan szerencsétlen, egyedül képtelen megoldani bármit is. Folyton a fiúk segítségére szorul. Próbál a sarkára állni, de ehhez nem elég határozott. Ez a beképzelt féltündéreknél nem is olyan könnyű. Viszont van egy sejtésem, hogy merre fog kifutni a történet és ha azt ténylegesen el is éri, akkor nem lehet szavam rá. Nagyrészt a szerelmi vívódását olvashattam, mert nem csak Ash íróként érez valamit. Én annyira tudtam, hogy nem csak beképzelem az egészet. Puck, eszem a szívedet. Bár azt is elfogadtam volna, ha megmarad barátnak.


Kevesebbszer jelenik meg a humorzsák, Kacor. Nyavalygása színesítette Puck mellett. Azért szeretem kettőjüket, mert életet visznek bele a lapokba, nem csak a két tökkelütött szenveleg.
Leanansidhe fura. Mindent tud, mindig időben jelenik meg, ami a végére egy kicsit idegesített. Viszont az általa teremtett köztesvilág megfogta a fantáziámat. Nehezen elképzelhető, és pont ebben rejlett a varázsa.

„– Mondd, Rozsdás, egyébként hol van a jogar? 
Vasparipa gőzt fújt rá. 
– NEKED NEM FELELEK, ÓVÉRŰ. NEKEM A LÁNNYAL VAN DOLGOM. 
– Igen? – Puck mosolya veszedelmes grimasszá torzult. – És ha én szétszedlek és kenyérpirítót csinálok belőled? Az hogy tetszene, te konzerv?

A sorozat további kötetei:

#2 The Iron Daughter – Vashercegnő
#3 The Iron Queen – Vaskirálynő
#4 The Iron Knight – Vaslovag 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése